30 Oktober 2015

Tips Hiasan Bilik Tidur Cantik (Beautiful Bedroom Design)

Apabila anda mempunyai bilik tidur yang agak luas, banyak perkara yang boleh anda lakukan di dalam menghias bilik tidur untuk menjadikan bilik tidur anda kelihatan lebih mengagumkan. Hal ini kerana bilik tidur anda tidak hanya sebagai tempat untuk tidur, tetapi juga boleh menjadi tempat anda untuk berehat, membaca, atau mendengar muzik. Berikut adalah beberapa idea hiasan bilik tidur utama yang boleh anda gunakan sebagai rujukan untuk menjadikan bilik tidur impian.

 

Perkara yang Wajib Tahu Dalam Dekorasi Bilik Tidur


Perkara utama yang boleh anda buat adalah menetapkan skim warna bilik tidur yang anda inginkan. Di dalam idea-idea hiasan bilik tidur utama, anda boleh menggunakan warna merah, kuning air, atau peach. Skim warna ini boleh menyediakan ketenangan dan keselesaan. Selain itu, anda boleh menyediakan cermin bujur tambahan yang boleh membantu mewujudkan refleksi yang cantik jika anda meletakkan lilin cantik di dekat mereka. Hiasan bilik tidur utama yang lain boleh dibuat dengan menambah tumbuhan di sudut ruangan, sehingga menawarkan suasana bilik tidur yang asri.

Di dalam menghias bilik tidur utama, anda perlu memastikan bahawa anda mempunyai ruang pencahayaan yang mencukupi. Hal ini amat penting kerana cahaya yang anda perlukan tidak sahaja untuk tidur, tetapi juga untuk membaca. Kemudian, anda boleh menghias bilik tidur utama dengan menyediakan lampu baca di atas meja. Tetapi, elakkan penggunaan lampu yang terlalu terang, supaya tidak menjadikan perasaan panas di bilik tidur utama anda

Hiasan bilik tidur utama yang lain ialah anda boleh memaparkan foto-foto keluarga, teman, atau foto anda sendiri di dinding bilik tidur anda. Hal ini boleh menyediakan sesuatu yang menunjukkan cinta dan kasih sayang kepada keluarga dan rakan-rakan. Foto yang anda terapkan di dinding akan lebih cantik jika dilengkapi dengan warna bingkai foto antik. Hiasan bilik tidur utama seperti ini boleh menjadikan anda merasa lebih santai dan menyeronokkan.

Apabila anda ingin lebih untuk menjadikan keindahan di dalam hiasan bilik tidur utama, anda boleh menyediakan beberapa sentuhan tambahan, termasuk sebuah meja kecil dan beberapa sofa yang boleh diletakkan di sudut ruangan. Idea-idea bilik tidur utama lain yang boleh anda buat ialah penambahan peti sejuk kecil di bilik tidur yang telah menjadi popular masa kini.

Di dalam menjadikan bilik tidur utama yang mengikut dengan hasrat anda, anda hanya memerlukan beberapa imajinasi di dalam mengembangkan hiasan bilik tidur utama. Hal ini boleh membuat sebuah ruangan yang memenuhi semua keperluan dan keselesaan yang dijangkakan.

Dibawah ini ada beberapa gambar contoh hiasan bilik tidur yang mungkin boleh menjadi inspirasi dan idea untuk reka bentuk bilik tidur idaman anda, semoga bermanfaat.

Galeri Hiasan Bilik Tidur Cantik:


bilik tidur moden
By : Yaroslav Kovalchuk

bilik tidur cantik untuk perempuan
By Image Box Studios

bilik tidur anak lelaki
Visualizer: Anna Fedyukina

dekorasi bilik tidur utama mewah dan luas
Designer: Branko Matic

bilik tidur utama yang simpel dan romantik
Visualizer: Vũ Trọng Quý
Semua gambar ini saya dapat dari pelbagai sumber di internet, seperti google, bing, yahoo, dan lain-lain. Reka bentuk gambar sepenuhnya adalah hak milik setiap desainer.

Tips Hiasan Bilik Tidur Cantik (Beautiful Bedroom Design)
4/ 5

Artikel Menarik dan Terkait

Subscribe via email

Suka dengan tulisan saya ini? Untuk mendapatkan maklumat terkini saya, Sila daftarkan E-Mail anda

Untuk menyisipkan kode pendek, gunakan <i rel="code"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan kode panjang, gunakan <i rel="pre"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan gambar, gunakan <i rel="image"> ... URL GAMBAR ... </i>