31 Oktober 2015

Dekorasi Ruang Tamu Moden Tema Hijau (Green Living Room)

Aplikasi warna pada beberapa hiasan ruang tamu moden bernuansa hijau pasti dikehendaki. Malah, hari ini kita akan dibantu dengan pelbagai pilihan warna yang amat menarik. Aplikasi warna ini juga akan diselaraskan dengan reka bentuk yang akan digunakan di beberapa bahagian ruangan. Jadi kita akan mendapat keselesaan yang lebih baik. Selain itu, aplikasi warna ini juga melibatkan konsep yang berbeza. Para pemilik rumah akan lebih memilih untuk mengamalkan konsep dominasi dan gabungan warna yang digunakan. Kursus ini akan diselaraskan dengan keperluan dari semua bahagian ruangan. Mungkin kita boleh memilih untuk menerapkan dominasi hijau sebagai inspirasi warna cat hiasan ruang tamu.

Hiasan Ruang Tamu Moden Tema Hijau

Dominasi hijau akan kita Guna melalui warna cat ruang tamu moden biasanya akan dibuat di semua bahagian ruangan. Selain itu, warna dominan yang kita terapkan juga akan diselaraskan dengan saiz ruangan ini. Dalam kebanyakan kes semakin besar saiz ruangan, tentu saja kita perlu konsep yang lebih baik dari dominasi. Sehingga seluruh bahagian ruangan akan memberikan keselesaan menarik. Selain itu, warna dominan biasanya diterapkan ke seluruh bahagian ruangan tentu akan memberi kesan kepada beberapa bahagian dari ruangan. Dinding, langit-langit, dan lantai biasanya akan memberikan implikasi penting bagi warna dominan. Dominasi hijau di seluruh bahagian dinding biasanya akan memerlukan konsep yang berbeza dari bilik lain.

Untuk memaksimumkan kesemua konsep adalah warna dominan, sebenarnya kita juga akan memerlukan penempatan perabot dan lampu. Malah, idea cat warna hijau sebagai hiasan ruang tamu moden seperti ini akan memberikan penampilan yang berbeza ketika kita juga termasuk penempatan perabot. Para perabot biasanya digunakan sebagai ruangan ini harus mempunyai dominasi hijau di semua bahagian ruangan. Selain itu, sebagai memaksimumkan kesemua dominasi hijau, kita juga boleh memberikan gambaran lantai keramik dengan dominasi hijau. Bahkan, kita menerapkan lampu juga boleh akan memberi kesan kepada semua bahagian ruangan. Jadi ini mungkin akan membuat kita lebih selesa di ruang tamu.

Dibawah ini ada beberapa gambar contoh dekorasi ruang tamu moden dengan nuansa warna hijau yang mungkin boleh menjadi inspirasi dan idea sebagai reka bentuk ruang tamu idaman anda, semoga bermanfaat.

Galeri Dekorasi Ruang Tamu Tema Hijau:


dekorasi ruang tamu moden dengan nuansa hijau
by Fürjes János

gambar ruang tamu moden minimalis konsep hijau
by FrankRoop.com

hiasan ruang tamu moden tema hijau
Design by Vu Khoi

ruang tamu kecil dan moden
by FrankRoop.com

sofa ruang tamu gaya moden

Semua gambar ini saya dapat dari pelbagai sumber di internet, seperti google, bing, yahoo, dan lain-lain. Reka bentuk gambar sepenuhnya adalah hak milik setiap desainer.

Dekorasi Ruang Tamu Moden Tema Hijau (Green Living Room)
4/ 5

Artikel Menarik dan Terkait

Subscribe via email

Suka dengan tulisan saya ini? Untuk mendapatkan maklumat terkini saya, Sila daftarkan E-Mail anda

Untuk menyisipkan kode pendek, gunakan <i rel="code"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan kode panjang, gunakan <i rel="pre"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan gambar, gunakan <i rel="image"> ... URL GAMBAR ... </i>