02 November 2015

Dekorasi Ruang Tamu Kecil dan Moden (Small Living Room Decor)

Dekorasi ruang tamu moden dan kecil biasanya perlu hiasan khas agar tercipta menjadi ruang tamu yang cantik dan juga selesa. Ruang tamu yang bersaiz kecil bukan menjadi sebab untuk tidak boleh mempunyai ruang tamu yang selesa dan moden. Dengan ruang tamu bersaiz kecil, anda tetap boleh menghiasi ruang tamu tersebut agar kelihatan luas dan elegan.

Reka Bentuk Hiasan Ruang Tamu


Untuk ruang tamu moden yang minimalis, hiasan yang sesuai iaitu dengan memaksimumkan fungsi perabot yang penting sahaja. Elakkan meletakkan perabot yang berlebihan. Peletakan perabot yang berlebihan hanya akan mewujudkan kesan sempit dan penuh pada ruang tamu. Beberapa hiasan ruang tamu moden yang banyak dipilih yaitu yang bernuansa alami. Contohnya saja penggunaan perabot yang berasaskan kayu, lantai kayu atau juga warna cat seperti kayu. Penempatan pot bunga kecil di beberapa sudut juga akan menambah keindahan ruang tamu kecil dan moden anda.

Di dalam menetapkan dekorasi ruang tamu yang moden, perkara yang perlu anda perhatikan diantaranya adalah pilihan sofa. Pilih sofa yang saiznya sesuai dengan saiz ruang tamu anda, warna sofa ini juga mesti disesuaikan dengan warna cat dinding. Jika gabungan kedua warna ini sesuai maka akan menyebabkan ruang tamu yang cantik dan juga elegan. Untuk menambahkan kesan luas, anda boleh menambah permaidani di sekitar sofa. Permaidani ini juga akan menambahkan keindahan ruang tamu kecil dan moden rumah anda.

Berikut saya kongsikan beberapa gambar rujukan dekorasi ruang tamu kecil dan moden yang mungkin boleh menjadi inspirasi dan idea untuk reka bentuk ruang tamu idaman anda, semoga bermanfaat.

Galeri Gambar Deko Ruang Tamu Kecil dan Moden:

 

pelajari bagaimana cara menghias ruang tamu
Image By Krzysztof
dekorasi ruang tamu kecil tidaklah susah

contoh dekorasi ruang tamu sempit dan kecil

gambar ruang tamu moden dan minimalis

rujukan hiasan ruang tamu moden

selaraskan warna cat ruang tamu dengan perabot
All image credit to their respective owner.

Semua gambar ini saya dapat dari pelbagai sumber di internet, seperti google, bing, yahoo, dan lain-lain. Reka bentuk gambar sepenuhnya adalah hak milik setiap desainer.

Dekorasi Ruang Tamu Kecil dan Moden (Small Living Room Decor)
4/ 5

Artikel Menarik dan Terkait

Subscribe via email

Suka dengan tulisan saya ini? Untuk mendapatkan maklumat terkini saya, Sila daftarkan E-Mail anda

Untuk menyisipkan kode pendek, gunakan <i rel="code"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan kode panjang, gunakan <i rel="pre"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan gambar, gunakan <i rel="image"> ... URL GAMBAR ... </i>