31 Oktober 2015

Dekorasi Bilik Tidur Anak Perempuan (Girl Bedroom Decor)

Berikut akan dibincangkan tentang Petua memilih model bilik tidur anak perempuan. Anak perempuan cenderung mempunyai watak unik, biasanya hiasan bilik tidur yang dikehendaki juga harus mengikut dengan watak yang ia miliki. Di dalam bilik tidur yang ia miliki, tempat tidur adalah perkara utama yang memberi kesan kepada kenyamanannya. Kebanyakan kes anak perempuan memilih model tempat tidur mengikut watak sifatnya, serta disesuaikan dengan saiz bilik yang ia miliki. Anak perempuan cenderung untuk lebih awal mempunyai bilik tidur sendiri, walaupun masih berumur muda. Biasanya para ibu bapa ingin anaknya menjadi anak yang berdikari dan menyediakan privasi pada anaknya.

Hiasan Bilik Tidur Anak Perempuan

Untuk anak perempuan yang berumur dibawah 12 tahun, hiasan bilik tidur boleh bermula dengan memilih model tempat tidur yang sesuai iaitu yang mempunyai motif boneka, macam tokoh kartun dan motif binatang. Sementara untuk anak perempuan yang berumur 12 tahun keatas, motif yang sesuai iaitu motif bunga. Kebanyakan kes anak perempuan yang telah memijak usia remaja lebih memilih berwarna feminin. Atau juga boleh merupakan sebuah gabungan unik dari beberapa warna. Warna-warna yang ramai dipilih diantaranya iaitu putih, merah, pink, biru dan juga hijau.

Untuk saiz, lebih baik diselaraskan dengan saiz bilik anak perempuan anda. Model yang cukup ramai diminati salah satunya yaitu model tempat tidur yang boleh ditarik dibahagian bawahnya. Ini sesuai untuk anda yang mempunyai 2 anak perempuan yang usianya tidak terlalu berbeza. Lebih baik jangan pilih tempat tidur yang bersaiz besar, beri sedikit ruang untuk kelegaan bermain anak anda.

Sekian maklumat tentang Petua memilih model tempat tidur sebagai hiasan bilik tidur anak perempuan, Dibawah ini ada beberapa gambar contoh reka bentuk tempat tidur yang barangkali boleh menjadi input dan idea yang sesuai, semoga bermanfaat.

Galeri Gambar Dekorasi Bilik Tidur Anak Perempuan


set bilik tidur kanak-kanak perempuan
Source: Dream Furniture

bilik tidur anak perempuan
Source: Cilek

dekorasi bilik tidur anak perempuan
Visualizer: Tatiana Yemelianovich

design bilik tidur anak perempuan
Source: Sue at Home

gambar bilik tidur perempuan
Designer: Incorporated NY
Semua gambar ini saya dapat dari pelbagai sumber di internet, seperti google, bing, yahoo, dan lain-lain. Reka bentuk gambar sepenuhnya adalah hak milik setiap desainer.

Dekorasi Bilik Tidur Anak Perempuan (Girl Bedroom Decor)
4/ 5

Artikel Menarik dan Terkait

Subscribe via email

Suka dengan tulisan saya ini? Untuk mendapatkan maklumat terkini saya, Sila daftarkan E-Mail anda

Untuk menyisipkan kode pendek, gunakan <i rel="code"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan kode panjang, gunakan <i rel="pre"> ... KODE ... </i>
Untuk menyisipkan gambar, gunakan <i rel="image"> ... URL GAMBAR ... </i>